El projecte Comenius Quality@School té com a objectiu investigar i estudiar, provar, avaluar i transferir exemples de bones pràctiques a l’aula en tres línees bàsiques:


a) Aprendre mitjançant jocs i eines digitals, aprenentatge en equips,...

b) Autoavaluació de l’alumnat.

c) Qüestionari de retroalimentació pel professorat.


Volem implementar el cicle de qualitat Plan-Do-Check-Act (planificar, fer, revisar i actuar) d’una manera simple, fàcil i útil a situacions reals a l’aula.

Aquest projecte internacional es desenvolupa de forma transversal i simultània a cinc centres educatius de: Joensuu (Finlàndia), Brugues, (Flandès–Bèlgica), Almada (Portugal), Cornellà (Catalunya–Estat Espanyol), Sakaraya (Istanbul - Turquia), i amb el suport del DPB Brugge (Centro de Assessoria Pedagògica) i la Unitat de Qualitat i Millora Contínua del Departament d’Ensenyament. El projecte té una duració de 2 curs acadèmica: desde l'agost de 2012 fins al juliol de2014.

Aquest projecte ofereix la possibilitat d’aprendre i experimentar sobre la qualitat a l’aula en un entorn multidisciplinari i transnacional, afavorint d’aquesta manera la motivació del professorat, l’intercanvi i la discussió d’idees que ajudaran a assimilar noves pràctiques innovadores dins del treball pedagògic a l’aula. Un altre aspecte d’aquesta internacionalització és la millora de l’ús de llengua anglesa, així com també l’aprenentatge d’altres idiomes i el coneixement d’altres cultures, la millora de treball en equips amb les tecnologies TIC.

Els resultats finals del projecte seran recollits i editats en un petit llibre de bones pràctiques, que es difondrà mitjançant l'organització i participació en seminaris, publicació del producte final en un DVD, en xarxes socials,en les pagines web del centres associats i en un acte de cloenda al maig 2014 a Cornellà.

dijous, 9 de maig del 2013

Mots encreuats i mitologia

Els alumnes de l'optativa de Cultura Clàssica van fer uns mots encreuats amb els noms dels déus i deesses de la mitologia greco-romana. 

Van treballar en grup i es van repartir les tasques. Havien de fer servir tots dos noms de cada divinitat i tenir molta cura en les definicions per aclarir si el nom del déu era el nom grec o el romà. 

Quan ja els havien preparat, els van intercanviar amb els altres companys i els van resoldre entre tots. 

Un cop van acabar l'exercici van contestar el qüestionari.

La valoració general era positiva, a tots els havia agradat l'experiència.

Punts positius:
  • Fent mots encreuats és més fàcil aprendre el nom dels déus.


Punts negatius:
  • Alguns companys no s'esforçaven prou per escriure correctament les definicions.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada