El projecte Comenius Quality@School té com a objectiu investigar i estudiar, provar, avaluar i transferir exemples de bones pràctiques a l’aula en tres línees bàsiques:


a) Aprendre mitjançant jocs i eines digitals, aprenentatge en equips,...

b) Autoavaluació de l’alumnat.

c) Qüestionari de retroalimentació pel professorat.


Volem implementar el cicle de qualitat Plan-Do-Check-Act (planificar, fer, revisar i actuar) d’una manera simple, fàcil i útil a situacions reals a l’aula.

Aquest projecte internacional es desenvolupa de forma transversal i simultània a cinc centres educatius de: Joensuu (Finlàndia), Brugues, (Flandès–Bèlgica), Almada (Portugal), Cornellà (Catalunya–Estat Espanyol), Sakaraya (Istanbul - Turquia), i amb el suport del DPB Brugge (Centro de Assessoria Pedagògica) i la Unitat de Qualitat i Millora Contínua del Departament d’Ensenyament. El projecte té una duració de 2 curs acadèmica: desde l'agost de 2012 fins al juliol de2014.

Aquest projecte ofereix la possibilitat d’aprendre i experimentar sobre la qualitat a l’aula en un entorn multidisciplinari i transnacional, afavorint d’aquesta manera la motivació del professorat, l’intercanvi i la discussió d’idees que ajudaran a assimilar noves pràctiques innovadores dins del treball pedagògic a l’aula. Un altre aspecte d’aquesta internacionalització és la millora de l’ús de llengua anglesa, així com també l’aprenentatge d’altres idiomes i el coneixement d’altres cultures, la millora de treball en equips amb les tecnologies TIC.

Els resultats finals del projecte seran recollits i editats en un petit llibre de bones pràctiques, que es difondrà mitjançant l'organització i participació en seminaris, publicació del producte final en un DVD, en xarxes socials,en les pagines web del centres associats i en un acte de cloenda al maig 2014 a Cornellà.

dimecres, 6 de novembre del 2013

Joc en tutoria grup B22

A la tutoria del grup B22 vam provar la dinàmica de grups amb el joc d'endevinar pel·lícules. La composició dels grups i els títols de les pel·lícules van ser tasca de la tutora. 

Els 26 alumnes van ser dividits en quatre grups heterogenis. Un membre de cada grup, per torns, va intentar que els seus companys endevinessin la pel·lícula que els havia tocat. Els components del grup deliberaven entre ells abans de donar una resposta, perquè només tenien dues oportunitats amb cada títol.

El guanyador de les "chuches" era el grup que més pel·lícules endevinés. 

Observacions:

Al començament del joc tots estaven una mica desconcertats i tensos per l'agrupació organitzada "inusual".  No havien creat dinàmica de grup, alguns marcaven fins i tot un espai físic amb la resta del grup i participaven bé però amb contenció.

A mesura que el joc avançava i cada grup havia fet ja un intent d'endevinar una pel·lícula, l'ambient canviava i  la formació dels grups va canviar també. Els grups ja havien creat un lligam intern i sumaven esforços d'una forma més creativa. Els més callats participaven, tots van esdevenir més sorollosos i la tensió de l'inici va desaparèixer. Finalment estaven jugant de debò. 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada