El projecte Comenius Quality@School té com a objectiu investigar i estudiar, provar, avaluar i transferir exemples de bones pràctiques a l’aula en tres línees bàsiques:


a) Aprendre mitjançant jocs i eines digitals, aprenentatge en equips,...

b) Autoavaluació de l’alumnat.

c) Qüestionari de retroalimentació pel professorat.


Volem implementar el cicle de qualitat Plan-Do-Check-Act (planificar, fer, revisar i actuar) d’una manera simple, fàcil i útil a situacions reals a l’aula.

Aquest projecte internacional es desenvolupa de forma transversal i simultània a cinc centres educatius de: Joensuu (Finlàndia), Brugues, (Flandès–Bèlgica), Almada (Portugal), Cornellà (Catalunya–Estat Espanyol), Sakaraya (Istanbul - Turquia), i amb el suport del DPB Brugge (Centro de Assessoria Pedagògica) i la Unitat de Qualitat i Millora Contínua del Departament d’Ensenyament. El projecte té una duració de 2 curs acadèmica: desde l'agost de 2012 fins al juliol de2014.

Aquest projecte ofereix la possibilitat d’aprendre i experimentar sobre la qualitat a l’aula en un entorn multidisciplinari i transnacional, afavorint d’aquesta manera la motivació del professorat, l’intercanvi i la discussió d’idees que ajudaran a assimilar noves pràctiques innovadores dins del treball pedagògic a l’aula. Un altre aspecte d’aquesta internacionalització és la millora de l’ús de llengua anglesa, així com també l’aprenentatge d’altres idiomes i el coneixement d’altres cultures, la millora de treball en equips amb les tecnologies TIC.

Els resultats finals del projecte seran recollits i editats en un petit llibre de bones pràctiques, que es difondrà mitjançant l'organització i participació en seminaris, publicació del producte final en un DVD, en xarxes socials,en les pagines web del centres associats i en un acte de cloenda al maig 2014 a Cornellà.

dimecres, 6 de novembre del 2013

Tutoria del 4t D, jugant al manicomi / MADHOUSE

A student goes out of the classroom for a moment. They choose a word for the game. This word will be the clue of the game. 

When the student comes back to the classroom , the teacher tells him: “You are the new doctor in this Madhouse. You know everybody here is crazy. You have to ask a question to everyone in order to find out why they are crazy.” 

The student asks questions and gets answers, but when someone says the “word”, everybody has to behave like a madman (doing weird things, weird noises…). 

After some questions, the student would be able to find out the word.



Per tal de cohesionar la classe, els alumnes del 4t D han jugat, entre altres jocs, al manicomi.

La dinàmica és que un alumne surt fora de l’aula, i els que resten pacten amb quin gest tots es tornaran bojos. Quan l’alumne que ha sortit entra,  ha de tractar d’endevinar què els fa tornar bojos. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada