El projecte Comenius Quality@School té com a objectiu investigar i estudiar, provar, avaluar i transferir exemples de bones pràctiques a l’aula en tres línees bàsiques:


a) Aprendre mitjançant jocs i eines digitals, aprenentatge en equips,...

b) Autoavaluació de l’alumnat.

c) Qüestionari de retroalimentació pel professorat.


Volem implementar el cicle de qualitat Plan-Do-Check-Act (planificar, fer, revisar i actuar) d’una manera simple, fàcil i útil a situacions reals a l’aula.

Aquest projecte internacional es desenvolupa de forma transversal i simultània a cinc centres educatius de: Joensuu (Finlàndia), Brugues, (Flandès–Bèlgica), Almada (Portugal), Cornellà (Catalunya–Estat Espanyol), Sakaraya (Istanbul - Turquia), i amb el suport del DPB Brugge (Centro de Assessoria Pedagògica) i la Unitat de Qualitat i Millora Contínua del Departament d’Ensenyament. El projecte té una duració de 2 curs acadèmica: desde l'agost de 2012 fins al juliol de2014.

Aquest projecte ofereix la possibilitat d’aprendre i experimentar sobre la qualitat a l’aula en un entorn multidisciplinari i transnacional, afavorint d’aquesta manera la motivació del professorat, l’intercanvi i la discussió d’idees que ajudaran a assimilar noves pràctiques innovadores dins del treball pedagògic a l’aula. Un altre aspecte d’aquesta internacionalització és la millora de l’ús de llengua anglesa, així com també l’aprenentatge d’altres idiomes i el coneixement d’altres cultures, la millora de treball en equips amb les tecnologies TIC.

Els resultats finals del projecte seran recollits i editats en un petit llibre de bones pràctiques, que es difondrà mitjançant l'organització i participació en seminaris, publicació del producte final en un DVD, en xarxes socials,en les pagines web del centres associats i en un acte de cloenda al maig 2014 a Cornellà.

dijous, 9 de maig del 2013

Mots encreuats i ortografia


Els alumnes d'un grup de la ESO, especialment conflictiu han treballat amb aquesta tècnica paraules amb la lletra “H” intercalada.

Els alumnes han treballat en grup buscant 10 paraules amb “h” intercalada i elaborant-ne les definicions. Després han hagut de posar les paraules en forma de paraules creuadas.

Cada grup s'ha intercanviat les paraules creuades amb un altre.

En acabar, han contestat un qüestionari per tal d'analitzar l'experiència i aquestes eren algunes de les seves respostes:

Punts positius:
  • Ha estat més divertit .
  • Tothom ha fet la feina, ningú s'ha dedicat a molestar.
Punts negatius
  • Alguns grups han estat més lents i els altres els han hagut d'esperar.
La totalitat dels alumnes ha valorat l'experiència positivament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada