El projecte Comenius Quality@School té com a objectiu investigar i estudiar, provar, avaluar i transferir exemples de bones pràctiques a l’aula en tres línees bàsiques:


a) Aprendre mitjançant jocs i eines digitals, aprenentatge en equips,...

b) Autoavaluació de l’alumnat.

c) Qüestionari de retroalimentació pel professorat.


Volem implementar el cicle de qualitat Plan-Do-Check-Act (planificar, fer, revisar i actuar) d’una manera simple, fàcil i útil a situacions reals a l’aula.

Aquest projecte internacional es desenvolupa de forma transversal i simultània a cinc centres educatius de: Joensuu (Finlàndia), Brugues, (Flandès–Bèlgica), Almada (Portugal), Cornellà (Catalunya–Estat Espanyol), Sakaraya (Istanbul - Turquia), i amb el suport del DPB Brugge (Centro de Assessoria Pedagògica) i la Unitat de Qualitat i Millora Contínua del Departament d’Ensenyament. El projecte té una duració de 2 curs acadèmica: desde l'agost de 2012 fins al juliol de2014.

Aquest projecte ofereix la possibilitat d’aprendre i experimentar sobre la qualitat a l’aula en un entorn multidisciplinari i transnacional, afavorint d’aquesta manera la motivació del professorat, l’intercanvi i la discussió d’idees que ajudaran a assimilar noves pràctiques innovadores dins del treball pedagògic a l’aula. Un altre aspecte d’aquesta internacionalització és la millora de l’ús de llengua anglesa, així com també l’aprenentatge d’altres idiomes i el coneixement d’altres cultures, la millora de treball en equips amb les tecnologies TIC.

Els resultats finals del projecte seran recollits i editats en un petit llibre de bones pràctiques, que es difondrà mitjançant l'organització i participació en seminaris, publicació del producte final en un DVD, en xarxes socials,en les pagines web del centres associats i en un acte de cloenda al maig 2014 a Cornellà.

dijous, 25 d’abril del 2013

Cercle Exterior-Interior a 2n de l'ESO


Els 32 alumnes de 2º de la ESO de castellà han treballat les principals figures retòriques o literàries amb aquesta técnica..

En primer lloc, han buscat la informació necessària. Després l'han posat comú amb els companys del grup i, quan ja estaven preparats, el cercles han començat a girar.

Cada grup s'ha encarregat d'explicar les dues figures que els corresponien als altres grups.

En acabar, han contestat un qüestionari per tal d'analitzar l'experiència i aquestes eren algunes de les seves respostes:

Punts positius:
  • Ha estat més divertit
  • Aprenem a treballar en grup
  • Descobreixex que hi ha companys més capaços que no pensaves.
  • Aprens més quan ho has d'explicar tu.
  • Els companys fan l'explicació en el teu propi llenguatge.

Punts negatius
  • Hi ha companys que no s'expliquen prou bé.
  • Amb la professora ho haguéssim aprés més depressa.
  • Hi ha molt d'aldarull

30 dels 32 alumnes han valorat positivament aquesta forma de treballar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada