L’alumnat de ciències socials de 3r d’ESO han treballat en grups
cooperatius el lèxic del sector primari de l’economia d’un
país.
Primer, hem fet els grups cooperatius a classe. Cada grup ha buscat
informació sobre la definició de les 30 paraules clau sobre el
tema. Després cada grup ha començat la tasca de fer uns mots
encreuats utilitzant una graella marc. Es tractava de col·locar el
màxim de conceptes possibles dintre de la graella i de col·locar la
seva definició, per tal que un altre grup el resolgui. A posteriori
cada grup ha resolt els mots encreuats que havia preparat un altre
grup.
En acabar, han contestat un qüestionari per tal d'analitzar
l'experiència i aquestes eren algunes de les seves respostes:
M'ha agradat perquè...
Aprens a treballar en grup.
Aprendre és més divertit .
Aprens a concretar els conceptes clau.
Aprens a fer definicions.
He après més perquè...
No era gens avorrit.
He après dels altres companys i companyes.
Has de pensar molt i has de tenir molta concentració per tal
d’encaixar les paraules.
Estic més preparat per aprendre sense ajuda?
Sí, perquè has de ser capaç de buscar la informació de cada
definició.
Sí, perquè has solucionar els mots encreuats.
Punts positius:
Et diverteixes més.
Surts de la rutina de totes les classes.
Has de treballar amb tothom,i aprendre a treballar en grup.
Aprens d’una forma molt diferent.
Punts negatius:
-
Que de vegades era molt difícil resoldre els mots encreuats
He après...
que costa molt organitzar-se en grup.
que és difícil resoldre els mots encreuats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada