El projecte Comenius Quality@School té com a objectiu investigar i estudiar, provar, avaluar i transferir exemples de bones pràctiques a l’aula en tres línees bàsiques:


a) Aprendre mitjançant jocs i eines digitals, aprenentatge en equips,...

b) Autoavaluació de l’alumnat.

c) Qüestionari de retroalimentació pel professorat.


Volem implementar el cicle de qualitat Plan-Do-Check-Act (planificar, fer, revisar i actuar) d’una manera simple, fàcil i útil a situacions reals a l’aula.

Aquest projecte internacional es desenvolupa de forma transversal i simultània a cinc centres educatius de: Joensuu (Finlàndia), Brugues, (Flandès–Bèlgica), Almada (Portugal), Cornellà (Catalunya–Estat Espanyol), Sakaraya (Istanbul - Turquia), i amb el suport del DPB Brugge (Centro de Assessoria Pedagògica) i la Unitat de Qualitat i Millora Contínua del Departament d’Ensenyament. El projecte té una duració de 2 curs acadèmica: desde l'agost de 2012 fins al juliol de2014.

Aquest projecte ofereix la possibilitat d’aprendre i experimentar sobre la qualitat a l’aula en un entorn multidisciplinari i transnacional, afavorint d’aquesta manera la motivació del professorat, l’intercanvi i la discussió d’idees que ajudaran a assimilar noves pràctiques innovadores dins del treball pedagògic a l’aula. Un altre aspecte d’aquesta internacionalització és la millora de l’ús de llengua anglesa, així com també l’aprenentatge d’altres idiomes i el coneixement d’altres cultures, la millora de treball en equips amb les tecnologies TIC.

Els resultats finals del projecte seran recollits i editats en un petit llibre de bones pràctiques, que es difondrà mitjançant l'organització i participació en seminaris, publicació del producte final en un DVD, en xarxes socials,en les pagines web del centres associats i en un acte de cloenda al maig 2014 a Cornellà.

dimarts, 30 d’abril del 2013

Mots encreuats a 3r de l'ESO


L’alumnat de ciències socials de 3r d’ESO han treballat en grups cooperatius el lèxic del sector primari de l’economia d’un país.

Primer, hem fet els grups cooperatius a classe. Cada grup ha buscat informació sobre la definició de les 30 paraules clau sobre el tema. Després cada grup ha començat la tasca de fer uns mots encreuats utilitzant una graella marc. Es tractava de col·locar el màxim de conceptes possibles dintre de la graella i de col·locar la seva definició, per tal que un altre grup el resolgui. A posteriori cada grup ha resolt els mots encreuats que havia preparat un altre grup.


En acabar, han contestat un qüestionari per tal d'analitzar l'experiència i aquestes eren algunes de les seves respostes:

M'ha agradat perquè...
  • Aprens a treballar en grup.
  • Aprendre és més divertit .
  • Aprens a concretar els conceptes clau.
  • Aprens a fer definicions.
He après més perquè...

  • No era gens avorrit.
  • He après dels altres companys i companyes.
  • Has de pensar molt i has de tenir molta concentració per tal d’encaixar les paraules.
Estic més preparat per aprendre sense ajuda?
  • Sí, perquè has de ser capaç de buscar la informació de cada definició.
  • Sí, perquè has solucionar els mots encreuats.
Punts positius:

  • Et diverteixes més.
  • Surts de la rutina de totes les classes.
  • Has de treballar amb tothom,i aprendre a treballar en grup.
  • Aprens d’una forma molt diferent.
Punts negatius:
  • Que vam tenir poc temps.
  • Que de vegades era molt difícil resoldre els mots encreuats
He après...
  • que costa molt organitzar-se en grup.
  • que és difícil resoldre els mots encreuats.   







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada