El projecte Comenius Quality@School té com a objectiu investigar i estudiar, provar, avaluar i transferir exemples de bones pràctiques a l’aula en tres línees bàsiques:


a) Aprendre mitjançant jocs i eines digitals, aprenentatge en equips,...

b) Autoavaluació de l’alumnat.

c) Qüestionari de retroalimentació pel professorat.


Volem implementar el cicle de qualitat Plan-Do-Check-Act (planificar, fer, revisar i actuar) d’una manera simple, fàcil i útil a situacions reals a l’aula.

Aquest projecte internacional es desenvolupa de forma transversal i simultània a cinc centres educatius de: Joensuu (Finlàndia), Brugues, (Flandès–Bèlgica), Almada (Portugal), Cornellà (Catalunya–Estat Espanyol), Sakaraya (Istanbul - Turquia), i amb el suport del DPB Brugge (Centro de Assessoria Pedagògica) i la Unitat de Qualitat i Millora Contínua del Departament d’Ensenyament. El projecte té una duració de 2 curs acadèmica: desde l'agost de 2012 fins al juliol de2014.

Aquest projecte ofereix la possibilitat d’aprendre i experimentar sobre la qualitat a l’aula en un entorn multidisciplinari i transnacional, afavorint d’aquesta manera la motivació del professorat, l’intercanvi i la discussió d’idees que ajudaran a assimilar noves pràctiques innovadores dins del treball pedagògic a l’aula. Un altre aspecte d’aquesta internacionalització és la millora de l’ús de llengua anglesa, així com també l’aprenentatge d’altres idiomes i el coneixement d’altres cultures, la millora de treball en equips amb les tecnologies TIC.

Els resultats finals del projecte seran recollits i editats en un petit llibre de bones pràctiques, que es difondrà mitjançant l'organització i participació en seminaris, publicació del producte final en un DVD, en xarxes socials,en les pagines web del centres associats i en un acte de cloenda al maig 2014 a Cornellà.

dimarts, 23 d’abril del 2013

Cercle Exterior-Interior (Outer-Inner Cercle)

A l'últim meeting a Joensuu (Finlàndia) el grup Games, learning, digital tools vam posar-nos d'acord en provar a les nostres classes dues de les estratègies i dinàmiques que s'havien proposat.

El català team va escollir el Cercle Exterior-Interior.
Podeu consultar el  document explicatiu clicant en aquest enllaç: Cercle Exterior-Interior

També vam posar-nos d'acord en passar un qüestionari als alumnes per poder analitzar-lo.

Qüestionari de retroalimentació:
  1. Aquesta manera de treballar a classe és més interessant?
  2. Has après més?
  3. Has après dels teus companys?
  4. Estàs ara més preparat per aprendre tu sol/a?
  5. Quins són els punts positius d'aquesta activitat?
  6. I els negatius? Se t'acudeix alguna solució per millorar els punts negatius?
  7. Què has après?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada