El projecte Comenius Quality@School té com a objectiu investigar i estudiar, provar, avaluar i transferir exemples de bones pràctiques a l’aula en tres línees bàsiques:


a) Aprendre mitjançant jocs i eines digitals, aprenentatge en equips,...

b) Autoavaluació de l’alumnat.

c) Qüestionari de retroalimentació pel professorat.


Volem implementar el cicle de qualitat Plan-Do-Check-Act (planificar, fer, revisar i actuar) d’una manera simple, fàcil i útil a situacions reals a l’aula.

Aquest projecte internacional es desenvolupa de forma transversal i simultània a cinc centres educatius de: Joensuu (Finlàndia), Brugues, (Flandès–Bèlgica), Almada (Portugal), Cornellà (Catalunya–Estat Espanyol), Sakaraya (Istanbul - Turquia), i amb el suport del DPB Brugge (Centro de Assessoria Pedagògica) i la Unitat de Qualitat i Millora Contínua del Departament d’Ensenyament. El projecte té una duració de 2 curs acadèmica: desde l'agost de 2012 fins al juliol de2014.

Aquest projecte ofereix la possibilitat d’aprendre i experimentar sobre la qualitat a l’aula en un entorn multidisciplinari i transnacional, afavorint d’aquesta manera la motivació del professorat, l’intercanvi i la discussió d’idees que ajudaran a assimilar noves pràctiques innovadores dins del treball pedagògic a l’aula. Un altre aspecte d’aquesta internacionalització és la millora de l’ús de llengua anglesa, així com també l’aprenentatge d’altres idiomes i el coneixement d’altres cultures, la millora de treball en equips amb les tecnologies TIC.

Els resultats finals del projecte seran recollits i editats en un petit llibre de bones pràctiques, que es difondrà mitjançant l'organització i participació en seminaris, publicació del producte final en un DVD, en xarxes socials,en les pagines web del centres associats i en un acte de cloenda al maig 2014 a Cornellà.

dimarts, 30 d’abril del 2013

Cercle Exterior-Interior a 4t de l'ESO


Els alumnes de l'optativa de Llatí de 4t d'ESO han treballat junts un personatges històrics de l'Antiga Roma.

En primer lloc, han buscat la informació necessària. Després l'han posat comú amb els companys del grup i, quan ja estaven preparats, el cercles han començat a girar.

Cada grup s'ha encarregat d'explicar el seu personatge als altres grups.


Les seves respostes al qüestionari de retroalimentació:

M'ha agradat perquè...
  • aprens a comunicar-te.
  • aprendre és més divertit i més fàcil.
  • parles amb tots els companys.

He après més perquè...
  • estava més atent.
  • he après dels altres companys.
  • si has d'explicar aprens més.

Estic més preparat per aprendre sense ajuda?
  • Potser sí, però és millor en grup.
  • Sí, he après a distingir el que és important.
Punts positius:
  • Et relaciones més.
  • És més dinàmic i més divertit
  • T'ajuda a relacionar-te amb els companys i a ser més sociable.
  • Millora la integració del grup i aprens a repartir les tasques.
  • En explicar aprens més ràpid.
  • Dins del grup em costa mens expressar-me.
Punts negatius:
  • M'he cansat d'escriure.
  • Havia d'estar molt concentrat.
He après...
  • que he de ser més sociable.
  • que per poder explicar bé, abans he d'entendre les coses.
  • que en grup tot sembla més fàcil.















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada