El projecte Comenius Quality@School té com a objectiu investigar i estudiar, provar, avaluar i transferir exemples de bones pràctiques a l’aula en tres línees bàsiques:


a) Aprendre mitjançant jocs i eines digitals, aprenentatge en equips,...

b) Autoavaluació de l’alumnat.

c) Qüestionari de retroalimentació pel professorat.


Volem implementar el cicle de qualitat Plan-Do-Check-Act (planificar, fer, revisar i actuar) d’una manera simple, fàcil i útil a situacions reals a l’aula.

Aquest projecte internacional es desenvolupa de forma transversal i simultània a cinc centres educatius de: Joensuu (Finlàndia), Brugues, (Flandès–Bèlgica), Almada (Portugal), Cornellà (Catalunya–Estat Espanyol), Sakaraya (Istanbul - Turquia), i amb el suport del DPB Brugge (Centro de Assessoria Pedagògica) i la Unitat de Qualitat i Millora Contínua del Departament d’Ensenyament. El projecte té una duració de 2 curs acadèmica: desde l'agost de 2012 fins al juliol de2014.

Aquest projecte ofereix la possibilitat d’aprendre i experimentar sobre la qualitat a l’aula en un entorn multidisciplinari i transnacional, afavorint d’aquesta manera la motivació del professorat, l’intercanvi i la discussió d’idees que ajudaran a assimilar noves pràctiques innovadores dins del treball pedagògic a l’aula. Un altre aspecte d’aquesta internacionalització és la millora de l’ús de llengua anglesa, així com també l’aprenentatge d’altres idiomes i el coneixement d’altres cultures, la millora de treball en equips amb les tecnologies TIC.

Els resultats finals del projecte seran recollits i editats en un petit llibre de bones pràctiques, que es difondrà mitjançant l'organització i participació en seminaris, publicació del producte final en un DVD, en xarxes socials,en les pagines web del centres associats i en un acte de cloenda al maig 2014 a Cornellà.

dijous, 25 d’abril del 2013

Cercle Exterior-Interior a 3r de l'ESO



L’alumnat de ciències socials de 3r d’ESO han treballat en grups cooperatius les característiques del sector primari de l’economia d’un país.

Primer, han repartit la unitat didàctica en diferents apartats. Cada grup de treball ha escollit un bloc diferent per tal d’ampliar la informació. Han buscat la informació necessària. Després, l'han posat en comú amb els companys i companyes del grup i, quan ja estaven distribuïts en dos cercles, han començat a girar.

Cada grup s'ha encarregat d'explicar el seu apartat als altres grups. 

  

En acabar, han contestat un qüestionari per tal d'analitzar l'experiència i aquestes eren algunes de les seves respostes:

M'ha agradat perquè...
  • aprens a treballar en grup.
  • aprendre és més divertit .
  • Aprens a explicar el tema
  • Aprens a prendre apunts molt ràpid.
He après més perquè...
  • No era gens avorrit.

  • he après dels altres companys i companyes.
  • M’he adonat que si has d’explicar alguna cosa, primer l’has dententre.

Estic més preparat per aprendre sense ajuda?
  • Sí, perquè has de ser capaç de buscar la informació.
  • Sí, perquè has d’entendre les coses ràpidament i t’has de concentrar molt.
  • Sí, perquè he de ser capaç de decidir què és el més important.

Punts positius:
  • Et diverteixes més.
  • Surts de la rutina de totes les classes.
  • Has de treballar amb tothom, perquè ens barregem.
  • Aprens d’una forma molt diferent.

Punts negatius:
  • Que vam tenir poc temps.
  • Que hi havia molt soroll.

He après...
  • que costa molt explicar-se als altres.
  • que m’he de concentrar molt si vull agafar bé apunts.
  • que has de ser molt responsable per poder col·laborar en el grup.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada