El projecte Comenius Quality@School té com a objectiu investigar i estudiar, provar, avaluar i transferir exemples de bones pràctiques a l’aula en tres línees bàsiques:


a) Aprendre mitjançant jocs i eines digitals, aprenentatge en equips,...

b) Autoavaluació de l’alumnat.

c) Qüestionari de retroalimentació pel professorat.


Volem implementar el cicle de qualitat Plan-Do-Check-Act (planificar, fer, revisar i actuar) d’una manera simple, fàcil i útil a situacions reals a l’aula.

Aquest projecte internacional es desenvolupa de forma transversal i simultània a cinc centres educatius de: Joensuu (Finlàndia), Brugues, (Flandès–Bèlgica), Almada (Portugal), Cornellà (Catalunya–Estat Espanyol), Sakaraya (Istanbul - Turquia), i amb el suport del DPB Brugge (Centro de Assessoria Pedagògica) i la Unitat de Qualitat i Millora Contínua del Departament d’Ensenyament. El projecte té una duració de 2 curs acadèmica: desde l'agost de 2012 fins al juliol de2014.

Aquest projecte ofereix la possibilitat d’aprendre i experimentar sobre la qualitat a l’aula en un entorn multidisciplinari i transnacional, afavorint d’aquesta manera la motivació del professorat, l’intercanvi i la discussió d’idees que ajudaran a assimilar noves pràctiques innovadores dins del treball pedagògic a l’aula. Un altre aspecte d’aquesta internacionalització és la millora de l’ús de llengua anglesa, així com també l’aprenentatge d’altres idiomes i el coneixement d’altres cultures, la millora de treball en equips amb les tecnologies TIC.

Els resultats finals del projecte seran recollits i editats en un petit llibre de bones pràctiques, que es difondrà mitjançant l'organització i participació en seminaris, publicació del producte final en un DVD, en xarxes socials,en les pagines web del centres associats i en un acte de cloenda al maig 2014 a Cornellà.

dijous, 25 d’abril del 2013

Mots encreuats

Els mots encreuats poden ser un mètode molt eficaç per fer que els alumnes aprenguin conceptes o un vocabulari molt específic. I és un mètode especialment eficaç si fem que els propis alumnes preparin en grups els seus propis mots encreuats i que després els resolguin. 

Per començar, cal preparar un llistat amb els conceptes que cal treballar a classe, formar els grups i fer que cada grup prepari els seus mots encreuats i que, a més, faci servir el màxim possible de conceptes del llistat. 

La idea bàsica és que facin tota la feina: buscar les definicions, creuar els mots, i després resoldre els mots encreuats dels companys. 

És una forma de fer-los tocar "amb les seves mans" el material que han d'aprendre. Els fa treballar més, els implica molt més i els engresca molt més. 

Se'ls pot donar una plantilla i que la facin servir. Al document de sota n'hi ha una d'exemple.

Mots encreuats

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada